escort beylikdüzü beylikdüzü escort bayan beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort
Bugun...



10 Ekim Ankara Katliamı’nda yitirilenler Anıldı.

Aydın Emek ve Demokrasi Platformu’nun düzenlediği 10 Ekim Ankara Gar Katliamı’nda kaybettiğimiz 103 canı, Aydın Atatürk Kent meydanında anıldı. Terörün her türlüsünü bir kez daha lanetlendi.

facebook-paylas
Güncelleme: 10-10-2024 23:39:14 Tarih: 10-10-2024 23:27

10 Ekim Ankara Katliamı’nda yitirilenler Anıldı.

Emek ve demokrasi platformları 10 Ekim 2015 tarihinde Ankara Gar Meydanı’nda düzenledikleri “Barış ve Demokrasi” mitingine yönelik IŞİD’in gerçekleştirdiği bombalı saldırının üzerinden 9 yıl geçti. Katliamda 104 kişi hayatını kaybederken, yüzlerce kişi de yaralandı.

Katliamın 9’uncu yılında hayatını kaybedenler için birçok kentte çeşitli anma etkinlikleri düzenlendi.

Aydın Demokrasi Platformu 10 Ekim Ankara Gar Katliamı’nın 9. Yılında katliamda yaşamını yitirenleri andı. Aydın Kent Meydanı’nda yapılan anmada basın metnini Eğitim-Sen Şube Başkanı Suat Güneş okudu.

Ankara Gar Katliamı’nın 9. Yılı olduğunu hatırlatarak sözlerine başlayan Güneş, “9 yıl önce bugün binlerce yurttaşımız emek ve barış demokrasi mitingine katılmak için ülkenin dört bir yanından yola çıkmış, Ankara Gar' ı önünde buluşmuştu” dedi. “IŞİD üyesi iki canlı bomba tarafından gerçekleştirilen kanlı saldırıda 103 canımız aramızdan koparılırken yüzlerce insanımız fiziksel ve ruhsal olarak yaralandı” diyen Güneş ardından dava sürecine değinerek “Katliamın ardından başlayan dava sürecinde birileri o karanlık sayfa hiç aydınlatılmasın diye elinden geleni yaptı ve yapmaya devam ediyor ama dava süreci acılı ailelerimizin ve avukatlarımızın ısrarlı çabalarıyla tüm dünya kamuoyunun gündemine girdi. Buradan tekrar altını çiziyoruz bu dava bizler için bitmemiştir. Katliamın sadece maşası olanlara ve tetikçilere ceza verilmesi yeterli değildir. Bizler en başından beri katliamın arka planının aydınlatılmasını, katliamın gerçek sorumlularının yargılanmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı. 10 Ekim Katliamı’nın unutturulmak istenmesine izin vermeyeceklerini belirten Güneş son olarak er ya da geç sorunluların cezalandırılacağını söyledi.

DİDİM

Saldırıya yol veren kamu görevlilerinin yıllardır yargılanmadığı katliamın 9. yıl dönümünde Didim Emek ve Demokrasi Platformu anma düzenledi.

Anmaya Emek ve Demokrasi bileşenlerinin yanı sıra Emek Partisi Genel Başkan Yardımcısı Selma Gürkan da katıldı. Kitle, Kent Meydanından, Elif Kanlıoğlu parkına kadar yürüdü; ardından türkülerle hayatını kaybedenleri andı.

Ellerinde barış yazılı dövizler ve hayatını kaybedenlerin fotoğraflarını platform üyeleri, sloganlar eşliğinde Kent meydanından, 10 Ekim’de katledilen Elif Kanlıoğlu’nun parkına kadar yürüdü.

10 EKİM BARIŞ ŞEHİTLERİNİN MİRASINA SAHİP ÇIKACAĞIZ!

Parktaki anmada ilk olarak Didim Emek ve Demokrasi Platformu adına basın açıklamasını Dursun Keleş okudu. Keleş, açıklamada “Barış Karanfillerimiz bu ülkenin eşitlikçi, laik, insan haklarına dayalı, demokratik bir hukuk devleti olması için mücadele eden herkesin yüreğindedir. Hiçbir canımızın hatırasına gölge düşürülmesine, anma etkinliklerimizin engellenmesine, 10 Ekim Katliamının unutturulmak istenmesine izin vermeyeceğiz. Adalet mücadelemiz bu katliamda katillere yol verenler ve katliamın asıl sorumluları yargı önüne çıkarılıncaya ve cezalandırılıncaya kadar devam edecektir. Bugün; 42 ilde defnettiğimiz canlarımız, yüzlerce yaralımız ve on binlerce yoldaşımız işçilerin ve kamu emekçilerinin eylemlerinde, kadınların özgürlük mücadelesinde, ekoloji savunusunda yaşayacaktır. Bizler IŞİD'e ve IŞİD zihniyetine, gericiliğe, laiklik karşıtı faaliyetlere, halklarımızın düşmanlaştırılmasına teslim olmadık, olmayacağız. Ülkemizde, bölgemizde ve dünyada bedeli ne olursa olsun barış politikasını savunacak, emek ve demokrasi mücadelesini yükselteceğiz. Yitirdiğimiz arkadaşlarımızın bizlere bıraktığı en değerli miras olan emek, barış, demokrasi mücadelesini hep beraber, kol kola omuz omuza büyütmeye kararlıyız. Er ya da geç, sorumlular cezalandırılacak; emek kazanacak, demokrasi kazanacak, barış kazanacak!” ifadelerini kullandı

10 Ekim'de katledilenler Ankara’da anıldı: “Katliamın karanlık tarafları gün yüzüne çıkacak”

10 Ekim Ankara Gar Katliamı'nın 9’uncu yılında katledilenler Gar önünde anıldı. Anmada bir kez daha adalet vurgusu yapılarak, "Katliamın karanlık tarafları gün yüzüne çıksın” denildi.



HABER VİDEOSU








Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ

Sosyal medyaya mı internet medyasına mı güveniyorsunuz?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
YUKARI YUKARI